onsdag 13 december 2017

Månadsrapport November -17

November försvann i ett enda svep. Det var fullt upp med skolan och jag hann inte läsa lika mycket som tidigare månader. Men trots det blev det en hög med fantastiska böcker! Det blev inga nya bekantskaper, men några nya favoritböcker av favoritförfattare.

IMG_3081

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 1582
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 1
Lästa böcker: 5
Omläsningar: -

Goodreads Reading Challenge: 121/100 - avklarad i september!

Påbörjade serier: 2
Avslutade serier: 1
  1. The Ship of the Dead av Rick Riordan
  2. Romancing the Werewolf av Gail Carriger
  3. Wonder Woman: Warbringer av Leigh Bardugo 
  4. I Hate Fairyland Vol 3: Good Girl av Skottie Young m.fl. (seriealbum)
  5. Poison of Protect av Gail Carriger
  6. Warcross av Marie Lu
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Romancing the Werewolf av Gail Carriger
Den efterlängtade historien om Biffy och Lyall från Carrigers Parasol Protectorate-värld! Fick allt jag ville och lite till! <3

FAVORIT
Warcross av Marie Lu
Släng ihop online gaming, en hackare och en världsturnering och du har inte ens kommit i närheten av Lus nya serie! Kan inte nästa bok i serien komma typ idag?!

BESVIKELSE
Nemesis av Brendan Reichs
Det här är en den första boken jag DNF:ade på länge. Till en början gillade jag verkligen konceptet med att två ungdomar blir mördade på deras födelsedag vartannat år och sedan vaknar upp helt oskadda (förutom den mentala biten såklart) och Reichs skriver otroligt bra karaktärsbeskrivningar, men när det var ca 1/3 kvar blev jag såååå otroligt frustrerad!! Nemesis gick från något originellt och spännande till förutsägande och klichéartat. Vilket förstörde mycket för mig och gjorde att jag inte ville ge den mer av min tid. Sådant som händer ibland tyvärr.

FAVORIT OMSLAG

34975039

--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

December kommer bli/är årets mest intensiva månad. Har två jobb samtidigt som jag går i skolan. Bloggen har redan fått lida lite, men jag tänker att jag samlar på krafter och drar igång ordentligt till 2018. Kan dock dyka upp några inlägg innan slutet av månaden. ^^

Hur var november för er? Några bra böcker lästa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar