tisdag 3 maj 2016

Månadsrapport April -16

Då är ännu en månad över - och vilken omtumlande och kul månad det var! Det känns otroligt att vara med om så mycket på så kort tid, och att jag dessutom hann läsa en hel del böcker+seriealbum under tiden. Kan inte varje månad vara på det här viset?

IMG_2564

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 4066
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 10
Lästa böcker: 8
Omläsningar: 1

Goodreads Reading Challenge: 72/130

Påbörjade serier: 1
Avslutade serier: -
  1. Around the World in Eighty Days av Jules Verne
  2. Paper Girls av Brian K. Vaughan m.fl. (seriealbum)
  3. Avengers Arena Vol 1: Kill or Die av Dennis Hopeless m.fl. (seriealbum)
  4. Avengers Arena Vol 2: Game On av Dennis Hopeless m.fl. (seriealbum)
  5. Avengers Arena Vol 3: Boss Level av Dennis Hopeless m.fl. (seriealbum)
  6. See How They Run av Ally Carter
  7. Den unga Eliten av Marie Lu*
  8. The Little World of Liz Climo av Liz Climo (bilderbok)
  9. Fang Girl av Helen Kebble
  10. Amulett Vol 7: Eldfågeln av Kazu Kibuishi (seriealbum)
  11. Fiendish av Brenna Yovanoff
  12. Heart in a Box av Kelly Thompson, Meredith McClaren (seriealbum)
  13. Monogrammorden av Sophie Hannah
  14. Killer Instinct av Jennifer Lynn Barnes
  15. Leonora och glasplanetet av Helen Johansson
  16. Snäckorna av Karin Boye (novell)
  17. OK International av Jakob Ejersbo (novell)
  18. Deadpool Vol 1 av Daniel Way m.fl. (seriealbum)
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Heart in a Box av Kelly Thompson, Meredith McClaren
Det här seriealbumet är perfektion! <3

FAVORIT
Fang Girl av Helen Kebble // Killer Instinct av Jennifer Lynn Barnes
Hade jättesvårt att välja månadens favorit, men till slut blev det dessa två. Handlingarna är inte det minsta lika, men den första fick mig att skratta så mycket att tårarna rann och den andra drog verkligen in i en spänning jag inte läst på länge. Rekommenderas varmt!

BESVIKELSE
-
Hade en bra läsmånad och blev inte vidare besviken på någon bok.

FINASTE OMSLAG

18366963

--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Nu i maj kommer jag att påbörja min praktik (mer om det i ett annat inlägg), vara volontär på Stockholms Internationella Seriefestival samt vara med i en teateruppsättningen. Det känns verkligen som om maj kommer att bli en bra månad!

Hur har läsningen gått för er i april?

3 kommentarer:

  1. Wow, så många böcker du läst. Imponerande.

    SvaraRadera
  2. Åh, visst var Fang Girl bra? Jag skrattade halvt ihjäl mig till den. Och jag är jättenyfiken på din praktik? Lycka till iaf! :)

    SvaraRadera
  3. Wow vad du han läsa!! :)

    SvaraRadera