måndag 31 augusti 2015

The Wicked Will Rise

The Wicked Will Rise av Danielle Paige
Serie: Dorothy Must Die #2
Utgiven: 2015
Sidantal: 293
Språk: Engelska
Betyg: 3/5 stjärnor

Obs! Se upp för spoilers från tidigare delar i serien!


Det har gått ungefär ett år sedan jag läste Dorothy Must Die och verkligen älskade den! Det gjorde att jag såg fram emot uppföljaren riktigt mycket, eftersom jag tänkte att den måste vara minst lika bra, och jag kastade mig över den så fort den kom ut. Tyvärr så nådde The Wicked Will Rise mina förväntningar.

Det jag hade problem med var handlingen under första halvan av boken, det kändes aldrig som om jag fick grepp om den och alla händelser kändes så ologiska. Det var lite som om alla var ute efter något från Amy och därför tvingade henne att uppleva alla de saker hon gjorde. Fattar nu i efterhand inte så mycket heller av vad meningen var med allt. Det kan ha att göra med att jag gärna vill förstå varför en karaktär går igenom allt de gör, det gjorde jag inte här.

Men det hindrade mig inte från att verkligen gilla de hundra sista sidorna och karaktärerna som dök upp genom hela handlingen. Är ett stort fan av både Amy och Ozma, för att de är lite udda och väldigt charmiga.

För att runda av, visserligen hade jag mina problem The Wicked Will Rise men det hindrade mig inte från att gilla berättelsen och karaktärerna. Jag sätter dock mitt hopp till att sista boken i serien kommer vara bättre.


Det bästa med boken: sista hundra sidorna
Vad jag blev besviken på: ologiska händelser

Varför jag rekommenderar den här boken: för att den är spännande på sitt vis och har några riktigt intressanta karaktärer.

Andra delar i serien:
1. Dorothy Must Die
2. The Wicked Will Rise
3. Untitled

Mellanböcker:
0.1. No Place Like Oz
0.2. The Witch Must Burn
0.3. The Wizard Returns
0.4. Heart of Tin
0.5. Untitled
0.6. Untitled

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar