lördag 29 augusti 2015

Augusti-enkät

Denna enkät har cikulerat på flera bloggar under hela augusti, så jag tänkte, nu när jag är tillbaka, att jag också ska göra den! 

1. De flesta är överens om att sommaren 2015 inte har varit någon höjdare vädermässigt, hittills. En del läser mycket när det regnar, andra sitter mest och trånar efter den där solstolen som inte går att använda. Hur har din lässommar varit? (Hittills, även här, sommaren är ju inte slut ännu.)
Min läsning har gått lite upp och ner den här sommaren, mest för att jag inte har haft så mycket tid för läsning. Jag jobbar hela dagarna och då är jag oftast alldeles för trött för att läsa eller upptagen med annat som måste göras. Men lite har jag iallafall fått läst!

2. Nämn tre böcker du bara måste läsa i augusti (gamla eller nya)
Charisma av Jeanne Ryan, Of Beast and Beauty av Stacey Jay samt Good Omens av Neil Gaiman och Terry Pratchett.

3. Vilka nya böcker som kommer i augusti längtar du efter?
Har inte så stor koll på vilka nya böcker som kommer ut under månaden, men däremot september och oktober kommer bli fattiga månader för mig! Oj! Oj!

4. Kräftor eller surströmming. I augusti är det premiär för dessa "delikatesser". Vilket väljer du helst?
Ingetdera.

5. Vilken är den bästa boken du läst i sommar?
Det är boken En bit av mig fattas av David Levithan. Blev så himla påverkad av den boken att jag fortfarande är i något av en book-hangover.

6. Finns det någon för dig ny författare du är sugen på att läsa i höst?
Jag är väldigt nyfiken på boken Velvet Undercover av Teri Brown.

7. För många är ju också augusti förknippat med skolstarten. Har du något starkt läsminne från skolåren?
Jag minns hur jag i högstadiet alltid skulle tillbringa tid på min skolas bibliotek. Oftast brukade jag bara gå omkring, ta ut en bok och börja läsa tills nästa lektion började. Det var jättehärligt!

8. Semestern är kanske slut, men hur gör du för att hålla liv i sommarkänslan lite till?
Vadå semester? Har jobbat hela sommaren!

9. Anta att det börjar komma en hel del höstböcker hem till dig, men du är ju inte färdig med de böcker du hade planerat att läsa i sommar ännu. Samtidigt vill du kasta dig över nyheterna. Hur prioriterar du?
Jag kör på att läsa varannan nyhet och varannan sommarbok. Lätt som en plätt! Eller så kör jag på att läsa det jag är mest intresserad av.

10. Till sist, vilken är höstens allra mest efterlängtade måste-läsa-direkt-bok för dig?
Ehhh... alla? Kanske The Sword of Summer av Rick Riordan.

2 kommentarer:

  1. September och oktober kommer också att göra mig fattig, ska i alla fall försöka hålla mig tills vintern, men jag vill ha dem nu nu nu! Så jag vet inte om jag kommer att lyckas XD

    Velvet Undercover är också en av de böckerna som jag verkligen ser fram emot :)

    SvaraRadera