torsdag 30 april 2015

Månadsrapport April -15

April har varit en månad med många intryck, härliga stunder i solen och ett litet uppsving för min läsning (iallafall nu i slutet av månaden). Blev klar med en uppsats i skolan som jag har jobbat med i nästan 8 veckor (äntligen!) och påbörjat en ny hobby då jag har tagit upp lite måleri (mer om det i min book haul imorgon ^^).


MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 2048
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 3
Lästa böcker: 5

Goodreads Reading Challenge: 41/150
Finish That Series Challenge: 1 serie (totalt 5 under 2015)
  1. Den unga Eliten av Marie Lu [PS]
  2. A Game of Thrones - Kampen om Järntronen Vol 2 av George R. R. Martin m.fl. (seriealbum)
  3. A Game of Thrones - Kampen om Järntronen Vol 3 av Geroge R. R. Martin m.fl. (seriealbum)
  4. Apollyon av Jennifer L. Armentrout
  5. Ensnared av A. G. Howard 
  6. Vit som snö av Salla Simukka
  7. Belle & Boo och den mumsiga dagen av Mandy Sutcliffe (bilderbok)
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Den unga Eliten av Marie Lu
Lu har med den här boken verkligen bekräftat för mig varför hon är en av mina favoritförfattare! Helt klart en av årets bästa böcker!

FAVORIT
Ensnared av A. G. Howard
Ett riktigt bra slut på en av mina favoritserier!

BESVIKELSE
Belle & Boo och den mumsiga dagen av Mandy Sutcliffe
Inte riktigt någon besvikelse men den boken som fick lägst betyg av mig den här månaden. Riktigt söt, med fina illustrationer och en rolig historia.

FINASTE OMSLAG


--------------------------------------------------------------------------------
PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Under maj så kommer det att hända så mycket! Bland annat så kommer Stockholms Internationella Seriefestival och Bokbytardagen att vara med bara någon vecka mellan varandra, min skolavslutning kommer att att hända och sommarlovet påbörjas därefter. 
Vet inte exakt hur mycket skolan kommer att sysselsätta mig under de få veckor som är kvar, men om jag inte kommer vara för upptagen så kommer jag nog spendera mest tid med att läsa! 

Hur har April varit för dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar