torsdag 18 maj 2017

Temaläsning för sommaren!

IMG_1026

Ni som följer bloggens instagram (HÄR!) såg kanske när jag för en vecka sedan la upp en kort text med funderar på vilken typ av temaläsning jag ska köra på nu under sommaren. Jag skrev att antagligen skulle jag läsa contemporary-böcker eller köra på att läsa tegelstenar. Nu har jag äntligen bestämt mig för att satsa på att läsa alla contemporary-böcker jag äger! 

Jag är säkert inte den enda som känner att (oftast) lättsamma (contemporary) böcker är det bästa att läsa under sommaren. Intressant nog har jag under tidigare år inte läst så mycket av just den typen av böcker, inte mer än årets andra månader iallafall. Men däremot brukar många andra läsa dem, och nu är det även dags för att mig att hoppa på det tåget. ^^

Från min första koll i bokhyllan har jag totalt 37 olästa böcker inom genren. Jag har samlat dem i en hylla på min Goodreads-sida för att jag lättare ska ha översikt vad jag och vad jag inte har läst - men ni kan självklart kolla in den om ni är nyfikna på vilka böcker jag har. När min termin är över i skolan och min sommar offentligt har börjat kommer jag att publicera ett inlägg med alla de böcker jag kommer att läsa - för det kan hända att några fler böcker blir adderade till listan innan 5 juni.

Har ni några läsplaner för sommaren?

2 kommentarer:

  1. Åh vad spännande!! jag vet inte riktigt vad jag ska läsa i sommar :) Men inte bara deckare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det blir nog väldigt lätt att en bara läser böcker från en genre under sommaren. :P

      Radera