tisdag 23 maj 2017

MEGA BOOK HAUL

Självklart innebär en månads uppehåll att det har införskaffats en hel del böcker, vilka ni nu kommer få se! ^^

2017-05-23

En blandning av recex och böcker en bokfrukost.

- Vardagsjuridik för unga av Axel Af Petersen
Blev sugen på att läsa denna när författaren pratade om den. Ska bli intressant att se hur mycket jag redan kan och vad som kommer bli aha-upplevelser.

Korpgudinnan av Elisabeth Östnäs
Sista boken i Sagan om Turid. Har hittills bara läst första boken, så behöver få tag på andra boken innan jag ger mig på Korpgudinnan.

Vatttnet drar / Jorden vaknar av Madeleine Bäck
Första och andra boken i en serie, läser just nu första boken. ^^

- Försvunnen av Camilla Lagerqvist
En bok som utspelar sig på 30-talets Uppsala vid Rasbiologiska institutet. Jag som gillar första halvan av 1900-talet historiskt sett ser väldigt mycket fram emot denna.

- Gryningsstjärna av Charlotte Cederlund
Andra boken i serien, även här behöver jag skaffa hem första boken.

Lägret av Lena Ollmark
Redan utläst. Handlar om ett konfirmationsläger och vad som händer där.


IMG_2858 -R

- Saga Vol 7 av Brian K. Vaughan, Fiona Staples
HUR KAN JAG INTE HA LÄST DENNA ÄNNU?!

- Throwaways Vol 1 av Caitlin Kittredge m.fl.
Bok inför min seriebokcirkel.

- In Real Life av Cory Doctorow, Jen Wang
Lite roligt har jag varit intresserad av In Real Life i flera, kanske ända sedan innan den kom ut. Men det har aldrig blivit av förrän nu. Även denna ska jag läsa för min seriebokcirkel.


2017-05-23

- Beautiful Broken Things av Sara Barnard
Det som lockade mig att skaffa denna bok var mest omslagen - så himla fint! - och efter att ha läst bokens synopsis som tar upp bästa vänner blev jag riktigt intresserad. Var länge sedan jag läst en bok som handlar om vänskapsförhållanden.

- Rebel of the Sands av Alwhyn Hamilton
Även denna fastande jag för när jag såg omslaget och efter att ha läst om handlingen ville jag verkligen läsa den.

- The Assassin's Blade av Sarah J. Maas
Den enda boken i Throne of Glass-serien jag inte hade hemma, så passade på att köpa den på samma gång som de två över. ^^

- Tales from the Shadowhunter Academy av Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan, Maureen Johnson, Robin Wasserman
Redan läst novellerna i denna samling som e-böcker men ville ha hardcover-versionen.

- Pip Barlett's Guide to Unicorn Training av Jackson Pearce, Maggie Stiefvater
Andra boken i serien om Pip Barlett. Redan utläst, recension kommer.

- The Dark Prophecy av Rick Riordan
Samma som ovan, andra boken, redan utläst, recension kommer.

- Kraften av Siri Pettersen
Nu är min Odinsbarn-serie komplett!!

- Catching Fire av Suzanne Collins
Hittade denna på second hand och jag blev jätteglad, för min är min The Hunger Games-serien komplett. Haha!

- A Court of Wings and Ruin av Sarah J. Maas
Läste om ACOTAR och ACOMAF för någon vecka sedan med planen att jag ska läsa läsa ACOWAR så fort alla mina recex är utlästa. Får se om jag kan hålla mig så länge!


2017-05-23

Fynd och gåvor från helgens Stockholms internationella seriefestival! 5:e året i rad jag är där (4:e som volontär) och blir så glad över att alla människor och serier. ^^

- Lilla fågel Blå av Lauri & Jaakkoo Ahonen
Superfina illustrationer i denna, men har blivit varnad om att den är väldigt sorglig.

- Brigada Vol 1-2 av Enrique Fernandez
Har tidigare läst av Fernandez Den glädjelösa ön, Aurora samt Sagor från Kobrans tid Vol 1-2 som har blivit översatta till svenska. Har ingen aning om vad den handlar om egentligen, men jag har hittills älskat allt av Fernandez så mina förhoppningar är höga.

- Sisters Vol 1-2 av Cazenove, William
Blev tipsad att införskaffa denna serie av en av mina fellow volontärer som läste ut vol 1 under helgen. Gillar konceptet med systrar och en-berättelse-per-sida.

- Tjejerna på höjden av Frida Malmgren
Har läst några seriestrippar av Tjejerna på höjden i Metro och har gillat humorn. Dags att ta en närmare titt på Malmgrens verk.

- Stora stygga räven av Benjamin Renner
Fett söt! Handlar om en räv som blir förälder till tre kycklingar. Jag förväntar mig många skratt från denna!

- Flight Vol 2 redigerad av Kazu Kibuishi
 En samlingsvolym med kortare serier från många illustratörer jag inte har stött på tidigare. Ska bli kul att bli bekant med dem!

- Sword Princess Amaltea Bok 3 av Natalia Batista
Sista boken om prinsessan Amaltea. Ska bli intressant att se hur Batista kommer avsluta serien.

- Wika och Oberons raseri av Thomas Day, Oliver Ledroit
Otroligt detalj- och färgrik serie, men vet inte direkt vad den handlar om.

Har ni läst någon av dessa böcker eller serier?

1 kommentar: