onsdag 12 oktober 2016

Månadsrapport September -16

Hur kan det vara så att en månad är över så fort? På ett sätt känns det som om oktober har blåst förbi samtidigt som det har hänt väldigt mycket. Jag har varit upptagen med skolan (första hemtentan gjord!) och läsningen som har varit superb!

IMG_2663

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 5988
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 7
Lästa böcker: 12
Omläsningar: -

Goodreads Reading Challenge: 147/130 - klarade utmaningen denna månad!

Påbörjade serier: 1
Avslutade serier: 1
  1. Attachments av Rainbow Rowell
  2. Fables Vol 4: March of the Wooden Soldiers av Bill Willingham (seriealbum)
  3. Bloodlines av Richelle Mead
  4. The Golden Lily av Richelle Mead
  5. The Indigo Spell av Richelle Mead
  6. The Fiery Heart av Richelle Mead
  7. Silver Shadows av Richelle Mead
  8. The Ruby Circle av Richelle Mead
  9. Tales of the Peculiar av Ransom Riggs
  10. Biting Bad av Chloe Neill
  11. Vi är en av Sarah Crossan
  12. Seconds av Bryan Lee O'Malley (seriealbum)
  13. The Ancient Magus' Bride Vol 1 av Kore Yamazaki (manga)
  14. Futhermore av Tahereh Mafi
  15. Ms Marvel Vol 2: Generation Why av G. Willow Wilson m.fl. (seriealbum)
  16. Ms Marvel Vol 3: Crushed av G. Willow Wilson m.fl. (seriealbum)
  17. Ms Marvel Vol 4: Last Days av G. Willow Wilson m.fl. (seriealbum)
  18. Shut Out av Kody Keplinger
  19. Deadpool Vol 2 av Daniel Way m.fl. (seriealbum)
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Furthermore av Tahereh Mafi
Så härligt att läsa en bok av Mafi igen! Återigen imponerar hon med sitt språk och hennes karaktärer.

FAVORIT
Vi är en av Sarah Crossan
Annorlunda på många sätt och en bok jag rekommenderar alla att läsa.

BESVIKELSE
-
Det har varit en sådan bra läsmånad för mig att jag inte hade någon besvikelse. #goals

FINASTE OMSLAG
Det är egentligen ännu finare i verkligheten, med matt grönt och glittrande guld. <3


--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Fortsätta att kämpa med skolan och försöka kommer igång med bloggen igen. Känns som om jag studsar lite fram och tillbaka med den just nu - tillbaka två veckor, borta två veckor. Men det har hänt en del saker och det är svårt att hitta någon grund att stå på just nu, så jag får se vad som kommer att hända.

Hur har läsningen gått för er i september?

4 kommentarer:

  1. Jösses så många böcker du läst. Själv hann jag bara läsa fyra. Sämsta månaden under året.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Det hjälper att inte ha så mycket att göra. :P

      Radera