lördag 29 juni 2019

Book Haul - Juni

Den här månadens book haul är en kort en. Två böcker som jag fått från FairyLoot och två jag köpt i bokhandeln.

IMG_3499

Sorcery of Thorns av Margaret Rogerson
I flera månader har jag sett den här bokens omslag cirkulerat och jag skrek av glädje när jag öppnade min box från FairyLoot och såg vilken bok som låg där. Jag vet inte riktigt vad den handlar om men vet att det är en hel del magi och bibliotek med i handlingen.

The Beholder av Anna Bright
Vad jag har förstått från andras kommentarer ska det här vara någon typ av tolkning på Odyssén. En tjej som måste segla till kungadömen, träffa friare och gifta sig för att kunna komma tillbaka till sitt kungadöme.

Leah on the Offbeat av Becky Albertalli
En uppföljare till Simon vs. the Homo Sapiens Agenda som handlar om Leah, en karaktärer från första boken.

The Priory of the Orange Tree av Samantha Shannon
En bok om kvinnor och drakar, vad mer behöver jag säga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar