tisdag 30 april 2019

Månadsrapport April -19

Vad jag läst under april 2019!

IMG_3478

Då är april till slut snart över (har bara ett valborgsfirande kvar) och jag tänker på vilken skillnad som månaden har fört med sig. I början var jag väldigt nere och kände ingen större lust att göra saker. Men min resa till Helsingfors gjorde så stor skillnad! Att bara komma från allt var välbehövligt. (Kanske dags att börja resa runt i Sverige lite? Som massvis med mini-semestrar.) Min läslust sköt i höjden och jag har i stort sett läst ut en bok om dagen och påbörjat böcker som jag tänkt var meh men som visade sig vara riktigt bra. Samtidigt fokuserar jag just nu på min kandidatuppsats där jag ska skriva om Elsa Beskow och hennes illustrationer, vilket jag tycker är superkul att gräva mig ner i.

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 5807
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 6
Lästa böcker: 15
Omläsningar: 5

Goodreads Reading Challenge: 65/150

Påbörjade serier: 4
Avslutade serier: 3

  1. Forbidden av Clarie Cullen
  2. Hidden av Claire Cullen
  3. Witchblood av Lissa Kasey
  4. The Red Scrolls of Magic av Cassandra Clare, Wesley Chu
  5. Vei - Bok 1 av Sara Bergmark Elfgren, Karl Johnsson (seriealbum)
  6. Vei - Bok 2 av Sara Bergmark Elfgren, Karl Johnsson (seriealbum) 
  7. King of Scars av Leigh Bardugo 
  8. The Cruel Prince av Holly Black
  9. The Wicked King av Holly Black
  10. Defy Me av Tahereh Mafi
  11. Vengeful av V. E. Schwab 
  12. I Hate Fairyland Vol 1: Madly Ever After av Scottie Young m.fl. (seriealbum)
  13. I Hate Fairyland Vol 2: Fluff My Life av Scottie Young m.fl. (seriealbum)
  14. I Hate Fairyland Vol 3: Good Girl av Scottie Young m.fl. (seriealbum)
  15. I Hate Fairyland Vol 4: Sadly Never After av Scottie Young m.fl. (seriealbum)
  16. The Princess Saves Herself in This One av Amanda Lovelace
  17. The Witch Doesn't Burn in This One av Amanda Lovelace
  18. What if it's Us? av Becky Albertalli, Adam Silvera
  19. Always Never Yours av Emily Wibberley, Austin Siegemund-Broka
  20. The Mermaid's Voice Returns in This One av Amanda Lovelace
  21. Eliza och hennes monster av Francesca Zappia

--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Vei - Bok 2 av Sara Bergmark Elfgren, Karl Johnsson
Två års väntan på den andra och avslutande delen av serien Vei och jag kunde inte ha blivit mer nöjd! Jag älskar de färgstarka illustrationerna och hur handlingen hela tiden är en bergochdalbana av känslor.

FAVORIT
The Red Scrolls of Magic av Cassandra Clare, Wesley Chu
En hel bok med bara Alec och Magnus? Dream come true! Jag gillar att boken utforskar den första tiden i deras förhållande och att det inte är dans på rosor för dem. Härligt också att de detaljerna som finns i handlingen inte finns i Clares andra böcker, vilket gör det mer spännande att läsa.

BESVIKELSE
-

FAVORIT OMSLAG

34092885

--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Det enda jag faktiskt har inplanerat för maj är att skriva på min kandidatuppsats. Jag har ungefär tre veckor innan första utkastet ska vara klart och inskickat, så det är dags att börja få lite mer gjort på den fronten. ^^

Hur har april varit för er? Några bra böcker att tipsa om?

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar