måndag 11 februari 2019

Veckans läsning #14

Den här veckan går i jobbets och hemtentans tecken. Det är dags för den första hemtentan för terminen i teori och metod samtidigt som jag ska jobba några kvällar. Jag känner redan av hur mycket jag kommer sova denna vecka. =P

Men sånt är livet ibland, mer vissa veckor än andra. Jag får helt enkelt rulla upp skjortärmarna och knega på. Men lite läsning ska jag ändå få gjord, men det blir nog att avsluta en del påbörjade böcker och lättare läsning som seriealbum, noveller och poesi.


They Both Die at the End av Adam Silvera
Jag provade att läsa denna i höstas, men fastnade aldrig riktigt. Nu har jag gett den en andra chans och är ungefär 70% in i berättelsen. Och wow! Silvera kan verkligen skriva! Dock jag fruktar slutet, för just nu är den rätt mysigt (trots att det är Matteo och Rufus sista dag i livet) men jag vet hur Silvera kan tvista till sina slut.

Pip Barlett's Guide to Sea Monsters av Jackson Pearce, Maggie Stiefvater
Det här är sista boken i serien om Pip Bartlett. Än så länge påminner den om de tidigare delarna, så läsningen går trögt. Men jag gillar verkligen världen som Pearce och Stiefvater har skapat.

Giant Days Vol 1 av John Allison m.m.
En universitetsskildring tänkte jag kunde passa denna vecka. ^^

Vad läser ni den här veckan? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar