lördag 1 juli 2017

Månadsrapport Juni -17

Wow... vilken fantastiskt månad juni har varit! Jag har inte badat ännu (ska fixa det nu i juli) men jag har grillat, haft picknick, umgåtts med vänner och familj, njutit av solen. Vad gäller läsningen har den varit lite trög emellanåt men jag har bara läst bra böcker. Lite annat bokrelaterat jag har haft för mig; jag fick ett erbjudande att prova Nextory och provar just nu lite ljudböcker. Har den här månaden lyssnat på Ibland mår jag inte så bra av Therese Lindgren. En tråkigt sak som hände var att min läsplatta (2013-2017) har gått sönder. Har ännu inte riktigt kommit över det.

IMG_2926
Läste bara en novell från samlingen Dangerous Women.

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 2626
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 3
Lästa böcker: 5
Omläsningar: -

Goodreads Reading Challenge: 70/150

Påbörjade serier: 1
Avslutade serier: -
  1. Shallow Graves av Kali Wallace
  2. A Court of Wings and Ruin av Sarah J. Maas
  3. Virgins av Diana Gabaldon
  4. Wintersong av S. Jae-Jones [PS]
  5. Stora stygga räven av Benjamin Renner (seriealbum)
  6. Ibland mår jag inte så bra av Therese Lindgren
  7. Allt och lite till av Sarah Dessen
  8. Sword Princess Amaltea Bok 3 av Natalia Batista (manga)
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
A Court of Wings and Ruin av Sarah J. Maas
ACOWAR levde upp till mina förväntningar, fast samtidigt inte. Jag gillade början och mitten samt skildringen av kriget, men jag tyckte att slutet var rätt så förutsägbart. Gillar helt klart utvecklingen av Feyres karaktär.

FAVORIT
Shallow Graves av Kali Wallace
Den här boken tar de s.k. mörkrets varelser till en ny tappning. Den handlar om en tjej som mördas men som väcks till liv, och börjar jaga mördare. Rätt så mörk men riktigt bra!

BESVIKELSE
-

FAVORIT OMSLAG

24763621

--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Nu i juli ska jag sätta fart med att plugga inför körkortet samtidigt ska jag verkligen tackla min sommar-TBR så att jag åtminstone får lite läst från den högen.  

Hur har juni varit för er? Läste ni några bra böcker?

1 kommentar: