tisdag 4 november 2014

Empower

Empower av Jessica Shirvington
Serie: The Violet Eden Chapters #5
Utgiven: 2014
Sidantal: 496
Språk: Engelska
Betyg: 3/5 stjärnor

Obs! Se upp för spoilers från tidigare delar i serien!



The Violet Eden Chapters är en serie om änglar som jag har följt ganska länge (hela två år typ) och kvalitetsmässigt har gått lite upp och ner. Det har varit vissa saker som jag inte alls har gillat och saker som jag verkligen har älskat. I mitt tycke så är serien väldigt unik och jag har gillat att få läsa Shirvingtons tagning på änglar och demoner.

Empower utspelar sig två år efter slutet på Endless och jag märkte ganska snabbt att många av karaktärerna har förändrats, men samtidigt inte. Till exempel så är fortfarande kärleksdramat i full gång, vilket jag verkligen störde mig på. Det känns som om de har varit på gång ända sedan Enticed, vilket är den andra boken i serien, och de enda anledningarna till varför jag ens läst ut serien var för att jag verkligen gillar världen Shirvington har byggt upp samt för att jag vill veta hur det slutar. 

Min favoritkaraktär är fortfarande Onyx helt klart! För han är så underbar och är lite som en uppfriskande vind i bokens handling.

Trots att jag i helhet gillade boken så märkte jag ungefär halvvägs att jag direkt inte brydde mig om vad som hände med karaktärerna. Vilket jag tror gjorde att jag upplevde slutet som lite mjäkigt. Det var inte dåligt, men det var enligt mig inte det bästa slutet jag har läst heller. 

Allt som allt så har jag gillat den här serien, och jag tror verkligen att många kan uppskatta den mer än mig. 


Det bästa med boken: de härliga karaktärerna och den unika världen
Vad jag blev besviken på: upprepande händelser från tidigare böcker

Andra delar i serien:
1. Embrace
2. Entice
3. Emblaze
4. Endless
5. Empower

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar