söndag 1 december 2013

3 x Minirec: The Portent, Sayonara September & Beautiful Creatures The Manga

The Portent: De Dödas Rike av Peter Bergting
Goodreads... 128 sidor, utgiven 2006

Ända sedan jag läste serien Legenden om Morwhayle så har jag beundrat Peter Bergting som författare, nu efter att ha läst 2 grafiska romaner av honom så beundrar jag honom också som illustratör!

Betyg: 4/5 stjärnor




Sayonara September vol 1 av Åsa Ekström
Goodreads... 210 sidor, utgiven 2009

Åsa Ekström har varit en av mina favoritïllustratörer under flera år, det var tack vare en av hennes tidigare böckerna som faktiskt fick mig att älska att läsa. Sayonara September är en väldigt annorlunda manga i jämförelse med de böckerna, men jag älskar fortfarande tecknarstilen och hur hon lyckas få mig att bli kär i både karaktärerna och berättelsen.

Ekströms tecknarstil är i de flesta fall väldigt gullig, men när berättelsen har en mörkare stämning så reflekteras det också i illustrationerna. Detta är bara ett bevis på hur talangfull Åsa Ekström faktiskt är!

Betyg: 5/5 stjärnor!



Beautiful Creatures The Manga vol 1 av Cassandra Jean, Margaret Stohl & Kami Garcia
Goodreads... 228 sidor, utgiven 2013

Jag är ett stort fan av både Beautiful Creatures serien och tecknaren Cassandra Jean, så för mig kunde inte den här boken bli ännu bättre! Även om berättelsen är väldigt nedkortad så får mangan med alla de väsentliga händelser, och jag kan tänka mig att folk som inte orkar läsa tegelstens-originalet så kan mangan vara ett bra substitut.

Betyg: 4/5 stjärnor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar